luni, 27 august 2007

Stockholm - all yellow










25 iunie. Maine ar trebui sa fii in Stockholm...Ok, spontaneitatea mea nu zice nu.....dar again....nu stiu ce ma asteapta:-) Apuc sa anunt oamenii ca in cateva ore am sa fiu in alta parte a Europei....Unii nu inteleg, poate...Sunt happy...atat de happy incat din greseala am tras semnalul de alarma la metrou prin Piata Victoriei...oups...gata putem pleca...:-) Ma bad...
Ajuns in Aeroportul din Stockholm, merg la primele taxiuri sa intreb tariful si cum ultima mea calatorie fusese India, ma apuc sa le zic ca pretul zis de ei e prea mare si ca le dau doar jumatate...Evident ca nu se poate... e tara civilizata, in care chitanta se poate plati in taxi cu American Express...Inca ma gandeam ca sunt in India, unde evident ca e aproape imposibil sa iei chitanta de la taxi...Asta poate si pentru ca taximetristul era tot indian...insa imbracat in costum si cu Mercedes...
Primele impresii sunt ca e tara in care as vrea sa imi cresc copiii...Prin educatie, civilizatie...toti vorbesc engleza, strazile se spala in fiecare dimineata cu furtunul, iar femeile business cu copil de mana fluiera cantece prin metrou...Ma hotarasc sa raman primele 2 weekenduri acolo...Nemtii nu ma inteleg de ce...
Primul weekend ploua aproape 100%. Apuc sa merg sa vad Stadhuset, adica primaria si locul unde se tine banchetul pentru Nobel...Cand am fost acolo, nu era decat o nunta, si niste japonezi cu camere foto...Tot in acel weekend a fost si ziua printesei...nu am apucat sa ii vad decat palatul ca cred ca era oricum ocupata cu musafirii...
Stockholm cuprinde 14 insule, multe poduri intre ele, biserici lutherane, in care mai mult se canta opera sau joaca teatru, pentru ca multi sunt ateisti. Mult verde in jur, multe parcuri in care parintii in costum se joaca in nisip cu copii lor blonzi...sau barbatii se joaca "Bile".
Al doilea weekend, alta poveste, vreme excelenta, plimbare cu barca in jurul Stockholmului...minunat oras...Muzee(Vasamuseet, Nobel Museet, Kulturhuset, si un fel de muzeul satului...) .
Mancarea...din toate locurile lumii...sushi, thi-, italiano...etc. si doua feluri ciudate pe care le-am incercat...cartofi piure cu carne de ren in sos de struguri...si mici (ca si la noi) umpluti cu gem...Dupa mancarea indiana...nimic nu cred ca ma face sa ma plang.
A...principala atractie...nu iti vine sa crezi cand vezi in metrou, in cafenele, pe strada...cate un grup de 5-6 suedeze...si nu stii la care sa te uiti mai intai...Cred ca atunci cand au scris "Yellow", tipii de la Coldplay erau in Suedia... sau visau...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu